Söndag

Tog sovmorgon till kl. 09.00. Stackars hästar som fick vänta på sitt morgonhö och att få gå ut i solen men av gäspandet att döma på lilla köttbullen så var det nog helt ok. Mockandet och veckans nedtagning av hö gick snabbt idag, antagligen för radion gick i bott med musik från melodifestivalen. Tänk att det går så fort att spela sönder låtar. Darins låt är jag så trött på nu efter att ha hört den spelas flera gånger varje timme, oavsett kanal!. Varför!!!
Annica ringde under tiden och de tänkte komma ner på fika. Kul! så snabbt in för dusch, dammsugning, värma bullar i micron och duka fint. Allt klart på 30 min. Då kurrar min mage,, glömt äta frukost så knäckemacka med messmör blev räddningen.
Som ni vet har jag nyss blivit mormor igen till en söt liten prins på 3775 gr så viss stolthet finns när han kommer på fika med sin storebror.
Pappa lyckas känna på sig att det är fika på ""gårn"" så han dök upp samtidigt, vilket är trevligt. När mamma levde hade vi alltid fika tillsammans på helgerna när jag var ledig. Det är så gott att vi fortsätter med det nu även om man känner saknaden efter mor de här stunderna.
Eftersom Annica skulle ha kalas på em för hon fyller år på tisdag så¨gick de hem för att förbereda det. Jag firar henne på tisdag. idag blev det Tommys sida som kom till dem. Vi är rätt mänga i familjen så det är bra att dela upp kalasen på flera dagar ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0