Felstavningar,,, arbetsskada eller?

I måndags blev det en mor och döttrar dag utan barnbarn. Vi åkte till Blooms i Mellerud för där har vi aldrig stannat till och därför ville vi se vad det var för något. Stort, mkt kläder för "tanter" eller kvinnor i sina bästa år typ mig själv,  inga ungdomskläder direkt men snygga jeans fanns. Priserna var sådär, trodde jag skulle fynda mattor, lampor mm men tyvärr var det dyrt och inte snyggt heller. :( besviken men nöjd ändå. Vad som verkligen kan störa mig när man går i varuhus och olika butiker är när deras reklamskyltar är felstavade. Det här ser jag alltför ofta även i de stora kedjorna som tex. Coop Bergvik.
I dag såg jag att de hade stavat necessär så här: neccesär,,, och Marockanska mattor så här: marokanska.... illa eller hur, kanske är en arbetsskada vad vet jag?

Efter turen till Blooms ¨åkte vi hem och tittade till alla djuren dvs. hästar och hundar för att sedan dra vidare till Charlottenbergs köpcentrum. Där fanns det mycket att handla och dyrt blev det med, men kul var det!  På hemvägen åkte vi in i Arvika för att titta var T ska bo nu när hon börjar gymnasiet. Trivsamt i Arvika tycker jag och lättsamma, glada, trevliga människor dessutom.

En trevlig dag med andra ord!



Ord utan tanke är som en fot utan muskler!   (/www.livet.se/ord/)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0