Soligt och sommar igen!

Tisdag 9 augusti!

Kära blogg!
Ja, hur ska man börja att skriva för att komma igång,, kära,, hej,,, tja,,, ??
Det är ändå mig själv jag skriver till ( och kanske läsare också, vad vet jag)

Idag värmde solen skönt och bikinin åkte på direkt på morgonen. Hästarna som nu varit inne på nätterna gnäggar alltid glatt när jag kommer för att ta ut dem och de bryr sig inte om vad jag har på mig, som tur är.
Fjalar som nu fått fångkänning var lite bättre i benen så han kunde gå ut i lilla hagen nära stallet tillsammans såklart med Snuggles. Ensam går inte att vara.
A kom med mina små prinsar för att äta frukost hos mormor. Mysigt. Därefter åkte de till affären i ett ärende och jag tog med mig vovvarna på en svamptur. Det är underbart att bara gå runt i lilla skogen här hemma. Där hittar jag och vet var svamparna finns.  Fick ihop några liter på en kort stund och även fyllde hår med äcklig spindelväv, och annat som finns i geografin. Jag är egentligen livrädd för spindlar men det får jag inte tänka på när jag är i skogen för då skulle jag inte alls kunna plocka varken bär eller svamp.
Eftermiddagen bjöd på sol och underbart väder så svampen rensades snabbt av T medan jag fixade mat och fika för pappa kom förbi med några liter svamp och då är det ett måste att bjuda på fika. Trevligt.
På fredag är det kräftfiskepremiär här i vår sjö. Det har varit fiskeförbud under ett antal år pga pest mm men nu äntligen får vi ta kräftor i två dagar. Vi har mark som går intill och då är det ok att lägga ut burar. Men för att kunna göra det måste vi ha mat till burarna så pappa hade lagt ut nät som vi skulle vittja på kvällen. Lilla H fick gå med för första gången och det var spännande minsann. Vi ut med båten och vad finns i nätet? Jo, först en jättestor och fin abborre. Den höll H på att få i knäet och då ville han åka hem, men sen fick vi en fin gädda och ytterliggare några grannar innan det slutligen kom det vi behövde, en panka.
Väl hemma efter denna fångsten öppnade himlen sig och det bjöds på ösregn, åska och blåst. Resten av kvällen tillbringades framför tv och vi såg på miniserien Return to Eden som jag köpte i Charlottenberg i går. Jag älskar dessa serier som gick på tv under 80-90 talet. Vem minns inte .."Mot alla vindar"  .. Förintelsen med Meryl Streep,, Mistrals dotter,,, Nord och Syd,,, Törnfåglarna.. mfl.. Jag har snart köpt alla som finns att tillgå.
Natten blev sen innan jag gick till sängs för det gick inte att sluta titta på Return to Eden förrän den var slut..Min T tyckte den var jättebra och det är ett bra betyg av dagens tonåringar anser jag.

Det var allt för denna dagen.. hur slutar man sin blogg då,,så här:
Hej då.... eller så här,, Med vänliga hälsningar... eller så här Vi hörs... eller kanske... byebye...

Det får bli så här..

Puss o hej leverpastej..
// A

Tänk på det här: Vid regn-- Har man inte solen får man göra den.      http://www.livet.se/ord/l


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0