Söndag 5 augusti uppstart av bloggandet igen.

Nu har jag äntligen bestämt mig för att börja blogga igen ¨på riktigt. Vad är då riktigt, jo när man faktiskt skriver lite varje dag, så tycker jag i alla fall.
Sommaren har nu snart gått och vädret har varit ok tycker jag men tyvärr ostadigt. Jag lyckades få in 400 höbalar till mina pållar förra veckan och det är jag verkligen tacksam för. Som tur är har jag kvar 150 sedan förra året vilket gör att det troligvis räcker till.
I sommar var jag med om det fantastiska att vår D-ponny Magic Blizz fick sitt första föl här hemma i stallet. Vi förstod att hon skulle föla under natten så det blev vaknatt i badenbaden stolar med filtar runt för det blev lite kyligt. 03.45 anlände den lille hingsten som skulle upp på benen innan han ens hade hunnit få ut hela bakbenen från magen. Allt gick normalt i förlossningen som tur var för man vet inte vad man ska göra riktigt om det krånglar till sig.  Fölet har fått namnet Saws Crofto Castanie. Vackert eller hur? Det är latin och betyder Sågartorps fux. Fiffigt tycker jag att vi fick till ett latinskt namn som låter bra.
Den här helgen har varit lugn, jag har tillbringat dagarna i stallet som genomgått storstädning och ommöblering av diverse saker. Känner mig riktigt nöjd och förväntar mig verkligen att hästarna uppskattar och känner doften av renhet nu när de snart ska komma in för kvällen. Det är regnigt och då tycker jag det är synd om dem att vara ute på natten, jag tror de uppskattar att ligga i en torr box och höra regnet skvala utanför.
I går kväll var jag barnvakt till barnbarnen H och L. Deras föräldrar skulle på fest i parken. L somnade ganska tidigt, men H tittade på Mamma Mu filmen jag köpt och den såg han två gånger dessutom. Jag älskar Mamma Mu själv så jag förstår honom.
Den här veckan är min sista semestervecka och den börjar jag med att dra till Göteborg med mina döttrar på shopping. Jag tror de får springa runt i Nordstan och jag själv går nog till Avenyn o sätter mig o köper en god kopp kaffe samt njuter av storstadsfeelingen runt mig. (Om man nu kan säga att Göteborg är storstad).
Ikväll kommer lillstumpan hem efter att ha varit hos sin pappa under helgen. Speciellt liten är hon inte för hon är längre än mig och snart 16, men lillstumpan är hon ändå. Snart börjar hon gymnasiet och det innebär flytt för henne vilket gör att jag blir ensam hemma. Konstigt att tänka på det när man haft barn runt sig i 28 år med allt vad det innebär o nu har man ingen hemma. Det ska nog gå bra för barnbarnen ser jag varje dag (nästan) och jobbet börjar snart samt hästarna vill ha mkt kärlek och skötsel så det är bara att inse att dagarna fylls säkert med smått o gott.
Nu är jag bjuden på mat hos min syster (mums) så jag knallar iväg.

Här en sommarbild på Castanie med sin mor o lilla H.

Ha en fortsatt bra söndagskväll // Annelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0